20. Zpráva
20. Zpráva 4. 2. - 8. 2. 2019
Proběhlo:
Ve čtvrtek 31.1. jsem dětem rozdala vysvědčení.
Nejprve děti hodnotily, jak se jim daří dodržovat pravidla, která jsme si společně sepsali na počátku školního roku. Také jsme se zabývali hodnocením vztahů ve třídě. Diskutovali jsme o tom, co se nám daří a co můžeme ještě zlepšit. Líbilo se mi, že děti braly své hodnocení vážně a velice konstruktivně.
Každé z dětí dostalo k vysvědčení i svoji osobní pochvalu.
Děti si trochu odpočinuly od kontrolních prací a úkolů. Celý týden jsme pracovali ve skupinkách.
Začínáme 2. pololetí. Těším se, že děti se budou v hodinách snažit tak, jako to bylo v tom prvním.
Ve starých červených deskách mají děti PL z ČJ a Ma za 1. pololetí. Dostaly nové desky, ty staré desky i PL již do školy nebudou nosit.
Proběhne:
- V pondělí 4. 2. - proběhne beseda v hodině prvouky "Do kosmu s krtkem " k tématu Vesmír. Cena: 50 Kč zaplatím z třídního fondu.
- V úterý 5. 2. jedeme do Štefánikovy hvězdárny. Program: film s výkladem " Na výlet do vesmíru", prohlídka hvězdárny, beseda s odborníkem. Odjezd od školy v 7:45 hod autobusem, návrat do 13:00 hod před školu.
- cena : program a cesta - 140 Kč.
K výuce:
ČJ – Ještě budeme procvičovat psaní i, y po B, L, M, P, S – vyjmenovaná slova, poznávání slovních druhů, hlavně podstatných jmen a sloves. U podstatných jmen se seznámíme s rozlišováním čísla jednotného a množného a s rozlišením rodů viz. str. 82 v uč. Dojdeme asi na str. 83. Ve čtvrtek napíšeme diktát cv. 15 str. 79.
Ma – Řešili jsme násobení typu: 16 . 3, 2 . 33, tyto příklady se závorkami a předností násobení a dělení, slovní úlohy. Děti mohou používat tabulku, ale samozřejmě by měly již bezpečně a rychle ovládat násobilku bez tabulky. Časté vyhledávání příkladů totiž děti velmi zdržuje. Tento týden si vysvětlíme dělení typu: 64 : 4 viz str. 39 v učebnici. Budeme se pohybovat na str. 39 – 41. V PS bychom měli dojít na str. 41.
Prv – V prvouce si přijdou na své milovníci vesmíru. Díky pondělní přednášce a návštěvě hvězdárny se toho děti hodně dozvědí přímo od odborníků. Bylo by dobré, kdyby děti využily možnost se zaptat na to, co je zajímá.
Přeji Vám pěkný týden V. Smetanová